Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

31 Ocak 2011

Tahin-Pekmezli Kurabiye

Bu akşam bi kurabiye yapayım diyerek döndüm işten eve. Elimdeki bütün kurabiye tariflerine baktım. Resimlerinden hangisi daha yumuşak olur diye tahmin yürüttüm. Resimler cazip gelmedi hiç. Ben de kafama göre yapayım birşey dedim. Ama gelgör ki evde malzeme var mı diye düşünmedim tabii. Hayalimin dışında oldu bu nedenle ama olsun beğenildi zira. Yumuşacık değil ama orta kıvamda... Biraz daha, yumuşak bir bisküvi kıvamında... Çay ve kahvenin yanına güzel gidecek cinsten... Ben kurabiye kalıbıyla yaptım bu kez. Ahşap boyama tasarımlarım için ortaya çıkarınca kalıpları, farkettim ki hiç kullanmamışım. Bu ilk oldu.


Malzemeler:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ (biraz daha az olabilir)
2 yemek kaşığı pekmez
2 yemek kaşığı tahin
1,5 bardak toz şeker
3 bardak un
1 paket kabartma tozu
üzeri için ceviz

Hazırlanışı

Önce yumurtayı şekerle çırpın. Daha sonra kalan malzemeyi ekleyin. Hamuru iyice yoğurun. Bu aşamada çok yağlı gelebilir. Ben de ilk görünce korktum bi an ben ne yaptım dedim ama pişince geçiyo merak etmeyin. Yine de isterseniz biraz daha az koyabilirsiniz. Kurabiyeleri, pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye ister toplar halinde ister kalıpla kesilmiş şekilde dizin. Ben kalıplar için, elimle bastırarak 1-1,5 cm kalınlığında bir hamur açtım . Kalıpla kestim. Tepsiye dizdikten sonra üzerlerine ince çekilmiş ceviz serptim. 170 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarmayacak kadar pişirdim. Piştikten kısa bir süre sonra saklama kabına alırsanız daha yumuşak oluyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

offf ne güseell olmuş, canım çekti onları orada görünce.
ellerine sağlık, ben de en kısa sürede denicemm:))