Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

17 Ocak 2011

Bir Kahvaltı Daha... Peynir Topları ve Peynirli Biberler

Sonunda elim deyip de geçen ayki kahvaltı fotoğrafını koymayı başardım bloga. Bu aralar elimdeki sofra resimlerini bitirmek ve en azından bu şekilde bir iki basit tarif vermeye odaklandım.
Bu, geçen ay kızlar bizdeyken hazırladığım kahvaltıydı. Buna biraz özendim doğrusu hazırlarken. Kahvaltı takımımın kırılan dökülen parçalarını tamamladım. Evdeki çeşit çeşit amerikan servislerinin hiç biri kahvaltılıklara uymayınca yeniden aradım buldum uygununu falan...
Adet olduğu üzere hemen sayayım menüyü.
Kahvaltılıklar dışında ,
Kıymalı börek
Patatesli poğaça
Peynir topları
Peynirli kırmızı biber
(Resimde görünmese de) omlet ve
Biber kızartması vardı.


Poğaça bir arkadaşımın annesinin tarifiydi. Ben çok beğendim . Yumuşak poğaça sevenler için çok uygun. Sünger gibi, gördüğüm en yumuşak poğaçaydı diyebilirim. Tarifini ileride vericem inşallah. Bu aralar en azından blogu ihmal etmeyim bari diye kolayına kaçıyorum tariflerin.

Peynir topları ve peynirli biberler mideden çok gözü doyuran birer kahvaltı alternatifi. Atıştırmalık diye de yapıyorlar bazen çayın simidin yanına. Dümdüz peynir yerine daha şık bir görüntü oluyor misafire.


Peynir Toplarının Yapılışı: Beyaz peyniri rendeleyin ya da çatalla ezin. Çok az bir kırmızı biber ekleyin. Elinizle küçük toplar yapıp ince kıyılmış maydonoza bulayın. Bu topları değişik şeylerle de kaplayabilirsiniz. Susam, çekilmiş ekmek vb. Bir çok sitede kırmızı biber de yazar ama ben denemediğim şeyin tarifini vermek istemedim. Tatlı kırmızı bibere buladım önce . İyi ki de misafire çıkarmamışım diye düşündüm sonra. Zira yenecek gibi bir şey olmuyor kırmızı biberle. Ben tavsiye etmem asla, uyarayım dedim. Her görüntüsü güzele aldanmayın :))
Peynirli Biberlerin Yapılışı: Bunlar da yine aynı mantıkla, beyaz peyniri rendeleyin. İçine kıyılmış maydonoz ekleyin. Ben biberleri 1 cm kalınlığında dilimleyip elimle bastırarak içlerini doldurdum. Bazıları, biberleri önce doldurup sonra dilimliyor. Hangisi kolayınıza giderse...


2 yorum:

hatice dedi ki...

poğaçanın tarihini dört gözle bekliyorum. böyle yumuşacık bir poğaca offf çok acıktım birden olsada yesek hapur hupur :) peynirli kırmızı biber benimde çok yaptığım bir yemek ama ben közlenmiş biberle yapıyorum ve peynirin içine çörek otu ve dereotu katıyorum :)

evcimen dedi ki...

Daha süper olacağına eminim. bir de öyle deneyim