Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

26 Ocak 2011

Ispanaklı Tavuk Göğsü

Bu tarifin resmini bir dergiden kesmişim zamanında. İçinde ne var tam anlayamadım resimden. Hangi dergi olduğunu da bilemiyorum. Dün bir deneyim dedim. Kendimce uygun olacak şeyleri birleştirdim. Oldu da :)
Malzemeler:
Ispanak (2 tavuk gössü için yarım demetten az kullandım. Fotoda görüldüğü kadar)
1 havuç
2 tavuk göğsü
karabiber
kırmızı biber
kekik
tuz
kızartmak için sıvı yağ
salça
su


Hazırlanışı:
Önce tavukları enlemesine ikiye kesip inceltin. Yani 4 adet tavuk göğsü çıkarın. Bir tarafta yıkanmış ıspanağı 3-5 cm kalınlığında doğrayın. Havucu ister jülyen soyla ister bıçakla ince ince dilimleyin. Tavaya bir kaşık salça, biraz su, sıvıyağ ve baharatı alın. Salçayı kaşıkla inceltin. Ne kadar koyduğumu görün diye bunu da fotoğrafladım. Ispanak ve havucu içine atarak bir süre soteleyin. Daha sonra bu harcı tavukların içlerine paylaştırın. Tavukları fotoğraftaki gibi katlayıp kürdanla yanlardan tuttturun. Aşağıdaki fotoda kürdan kullanmamıştım ben. Ancak pişerken açılmaya başlayınca kürdana geçtim. Pişmiş halinde görebilirsiniz kürdanı :) Tavukların üzerim, çok az daha tuzladım ben buarada. Tavanın ağzını kapatın. Orta ateşte arada bir dikkatlice çevirerek pişirin. Suyu azaldıkça biraz su ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun...






1 yorum:

► Hobihane ◄ dedi ki...

bencede olmuş :) süper görünüyor tavuklu her yemeye bayılıyorm ..ellerinize sağlık