Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

31 Temmuz 2009

Hindistan Cevizli Kurabiye (Kokostar Kurabiye)

İnternette kokostar kurabiye diye arattığınızdan benzer kurabiye tarifleri çıkıyor karşınıza. Ancak bu benimki baya bir özgün oldu. Zira evdeki malzemeyi değerlendireyim diye yola çıkıp, yine bir sürü bir şey ekledim. Kurabiyenin görüntüsü biraz sert gibi görünse de aslında yumuşak bir kurabiye oldu. Siz isterseniz daha fazla kakao ekleyerek hem daha koyu ve güzel görünen hem de daha lezzetli kurabiyeler yapabilirsiniz.


Malzemeler:

Kurabiyesi için;

3 yumurta (2 sinin beyazı içine konulmak üzere ayrılacak)
200 gr margarin (erimiş)
1,5 su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı süt
1 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
1 su bardağı buğday nişastası
Aldığı kadar un
Kabartma tozu

İçi için;
2 su bardağı hindistan cevizi
2 çay bardağı pudra şekeri (normal büyüklükteki çay bardağı)
2 yumurta beyazı (Kurabiyesi için ayrılan yumurtalardan)

Üzeri için,
Puding ya da eritilmiş çikolata

Hazırlanışı:

Un ve kabartma tozu hariç tüm kurabiye malzemesini karıştırın. Unu biraz ekledikten sonra kabartma tozunu ekleyin. Hamurun kıvamını kontrol ederek un eklemeye devam edin. Ele yapşmayacak ve sert olmayacak kıvamda bir hamur elde edin. Dİğer tarafta iç malzemesini iyice karıştırın. Tepsiye yağlı kağıt serin. Hamurdan, cevizden ufak toplar koparıp içlerine hindistan cevizli karışımdan koyarak yuvarlayın. Tepsiye dizin. 180 derece fırında pişirin.
Üzeri için ise ben evdeki malzemeyi kullanayım diye puding koydum ama erimiş çikolatanın daha güzel olacağını düşünüyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: