Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

2 Temmuz 2009

Fecir Böreği

Madem blogum artık google'da da çıkıyor, Fecir Böreği'nin tarifini koyayım dedim. Yemek blogu yazmaya başladığımdan beri farkettim ki yemek yapmak kadar yemek yaratmayı da seviyormuşum. Bu böreği ilk kez bir restaurantta yediğim Çin Böreğinden esinlenerek yapmıştım. İçine şunu da koysam bunu da koysam diyerek bir börek elde etmiştim. Ama böreğin ismini ilk kez iş arkadaşlarım koydu. İşte Fecir Böreği...


Malzemeler:
1 havuç
1 kırmızı biber
1 kabak
4-5 orta boy mantar
1 avuç (1 küçük kase) rendelenmiş kaşar
2 yufka
tuz
kırmızıbiber
karabiber

Hazırlanışı:

Öncelikle havuç ve biber rendelenip, baharatla birlikte tavada çok az bir miktar su ile sotelenir. Daha sonra buna rendelenmiş kabak ilave edilir. Suyunu çekip yumuşayan malzemelere ince doğranmış mantar eklenir. 5 dakika daha pişirildikten sonra malzeme biraz soğumaya bırakılır. Fazla sıcağı gidince üzerine kaşar ilave edilip karıştırılır. Diğer tarafta yufkalar, 1 yufka 6 üçgen parça olacak şekilde bölünür. Yufkaların içleri bol malzemeyle doldurularak sigara böreği şeklinde genişçe sarılır. Malzemeyi bol koymak bu böreğin püf noktası. Börekler az ve kızgın yağda dört tarafı ayrı ayrı çevrilerek kızartılır. Kaşardan dolayı sıcak servis yapılması daha iyi oluyor. Beklendikten sonra tekrar yemek için mutlaka ısıtmak gerekiyor.

Not: Havuç, kabak ve biberin büyüklükleri aynı olursa böreğin tadı iyi oluyor.

5 yorum:

esma dedi ki...

Merhabalar,
blogunuz hayırlı olsun.Henüz tariflerinizi denemdeim ama görüntüleri gerçekten iç açıcı.

Adsız dedi ki...

ben bu böreği yedim, süper bi şey...

uur dedi ki...

bu börek efsane efsane... malzemesi de çok bereketlidir yerken hem gözünüz hem de karnınız doyar. bi insan bi yemekten daha ne ister ki.

hatice dedi ki...

kesinlikle çok lezzetli, şahane. yerken kendinizden geçebilirsiniz.

Unknown dedi ki...

yukarıdaki arkadaşlara katılıyorum, bu börek bir efsane:))
çok lezzetli ve aynı zamanda doyurucu;)
biz yine ablamla birkaç kez yaptık şahane:)