Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

15 Temmuz 2009

Vİşneli Çikolata Topları


Bu topları hala bitiremediğim vişnelerimi kullanayım diye yaptım. Yine tamamen deneme yanılma yoluyla yaptığım bir çalışma oldu. İşte tarifi...

Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı un
1/2 su bardağı sıvı yağ
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3/4 su bardağı şeker

2 paket kare sütlü çikolata
1 paket krema

1 avuç kadar vişne
1 kase kadar hindistan cevizi
1 kase kadar file fıstık (file badem de olur)



Ben önce pandispanya kıvamında bir kek yaptım. Bunun için yumurta, yağ, un, kabartma tozu, vanilya ve şekeri çırpıp, yağlanıp unlanmış kalıba döktüm. (Süt olmadığından ve kabartma tozu az olduğundan kekin ortası aşırı kabarmadı. İki ölçü ile tam bir pasta tabanı olabilir diye de düşündüm, tavsiye ederim) 180 derece fırında pişirdim. Daha sonra pişen keki, soğuması için küçük küçük dilimlere böldüm . Fazla sıcağı gidince blender'dan geçirip un gibi olacak şekilde çektim. Ardından kremayı bir tencereye boşaltıp kaynattım. Kaynayınca altını kapatıp içine çikolatalarımı kırdım ve çikolatalar eriyene kadar karıştırdım. Bu karışımın içine, çektiğim keki katıp iyice karıştırdım. En son, çekirdekleri çıkmış vişneleri de ikiye bölerek ekledim ve hamur haline gelen karışımdan toplar yapıp file fıstık ve hindistan cevizine bulayarak servis yaptım. Buzdolabında beklerse iyi olur.
Afiyet olsun...

5 yorum:

özlem dedi ki...

cok güzel oluyo. mutlaka deneyin. hala tadı damağımda

Adsız dedi ki...

yaa inanamıyoruuum bunlar bizim bankanın altında food court'ta fahiş fiyata satılıyor ve biz bunlar için deliriyoruz!! akşam ilk iş bundan yapıp getirip işyerindeki kızlara bir ziyafet çekmek olucak :))) ipek

Adsız dedi ki...

yaptım çok güzel oldu, kızlar bayılllldı, çok prim yaptım sayende işyerinde:) ben keke süt koydum ondan cıvık olunca kıvamı tutturmak için alabildiğine un ve şeker koydum dolayısıyla kek fazlacana oldu, yarısını lezzet topu yaptım (bir burada öyle diyoz:)) kalan yarısı da kek, böylece bir taşla iki kuş vurdum heheh:) bu arada ben havuçlu yaptım hani havuçlu top misali;) ya fecir, krema+çikolata yerine mesela puding kıvamında birşey yapsak kakao süt ve yağ ile, sence nasıl olur? ipek

evcimen dedi ki...

canım krema ile yapılana ganaj deniyo. aslında pastaları süslemede kullanılır. Çikolata sertleştiği için soğuyunca, topların dağılmamasını sağlıyo. puding gibi yaparsna bu kadar yoğun olmaz ve ertesi güne ya da açıkta durursa toplar kendini bırakabilir . ama onu da denemekte yarar var. fena olmayabilir. zaten ben denemelere açığım hep :)

Adsız dedi ki...

hmm doğru söylüyosun, hani pudingde katılaşıyo ya ondan belki tutar demiştim ama nticede çikolata gibi olmuyo. eline, aklına sağlık fecir:)