Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

1 Temmuz 2009

Yaz Tatlısı

Geçen hafta arkadaşım için bir yaz tatlısı ararken bu tarifi çok uzun zamandır yapmadığımı farkettim ve hemen yaptım. Ancak tarifi bloga eklemek için hiç acelem yoktu. Ta ki az önce bu ayın yemek etkinliğinin soğuk ikramlar olduğunu öğrenene kadar. Yemek blogu kurmadan önce de merakla takip ettiğim "yemek etkinliği"ne ilk kez bu tarifle katılıyorum. Tarifi yayınlamak bu güne kısmetmiş.

Bu arada, tarifin herhangi bir adı olmadığı için ben adını "yaz tatlısı "koydum ...Afiyet olsun...

Malzemeler:

1 paket yulaflı bisküvi (eti'nin kakaolu bisküvisini tercih ediyorum)

2 kaşık un

2 kaşık nişasta

6 kaşık şeker

1 yumurta

1 kg'dan yarım bardak daha az süt

vanilya

arası için dondurma ya da vişne/böğürtlen reçeli

Hazırlanışı:

1 paket bisküviyi un gibi olana dek dövün ya da robottan geçirin. Kare bir borcam ya da tepsiye hiç boşluk kalmayacak şekilde yayın. Elle bastırılırsa daha sıkı tutuyor. Yumurta, süt, un, vanilya,şeker ve nişasta ile sürekli karıştırarak koyu kıvamlı bir muhallebi hazırlayın. Hazırladığınız muhallebiyi yaydığınız bisküvinin üzerine yavaşça dökün. Borcamı bir kaç saat dolapta bekletin. İyice soğuduktan sonra servise hazırdır. Servis yaparken, istediğiniz büyüklükte kare dilimler kesin, büyük bir spatula ile alttaki bisküviyi dağıtmadan tabağa alın. Muhallebinin üzerine tercihinize göre reçel ya da dondurma koyun. Aynı şekilde keseceğiniz başka bir dilimi de bisküvili kısmı yukarı gelecek şekilde tersinden ilk dilimin üzerine kapayın. Afiyet olsun...

Bu da tatlının böğürtlen reçeli ile sunulmuş hali ...

2 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Blogunuz hayırlı olsun. Çok şık bir sunum olmuş, lezzetinin muhteşem olduğundan şüphem yok, ellerinize sağlık. Etkinlik dolayısıyla sayfamda yayınlamaktan büyük mutluluk duyacağım. Etkinliğe olan değerli desteğinize çok teşekkür ederim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bu tarifi de yaptık ablamla, biz arasına bişey koymadık ama yanında dondurmayla ikram ettik:)
alt kısmındaki bisküvi katmanı biraz daha kalın olabilir, bana göre. herkese tavsiye edilir