Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

30 Temmuz 2009

Alt Üst Böreği (Tava Böreği)


Bu böreğe annem "alt üst böreği" der tavada altını üstünü ayrı ayrı pişirdiğimiz için. Fırın böreği kadar kabarmıyor ama fırın böreği kadar lezzetli oluyor.

Malzemeler:

2 küçük ya da 1 büyük yumurta
250 ml süt
1 su bardağından bir parmak az sıvı yağ
3-4 yufka (tavanın büyüklüğüne göre)
300 gr beyaz peynir
1/4 demet maydonoz


Hazırlanışı:
Önce yumurta ile sütü çırpın. Peyniri ince kıyılmış maydonozla harmanlayın. Bu arada diğer tarafta büyükçe bir tavayı (tercihen teflon) iyice yağlayın. İçine bir yufkayı kenarları dışarı sarkacak şekilde yayın. Kalan yufkadan parçalar koparıp tavanın içine buruşuk buruşuk yayın. Bunu yaparken her katı bol yumurta-süt ve yağ ile ıslatın. Ancak ilk katı yaparken dikkat edin ki en alttaki kat ıslanıp tavaya yapışmasın. Yufkanın yarısı bitince peynir-maydonoz serpin. Kalan yufkayı da aynı şekilde kullanın. En üste gelince tavdan dışarı sarkan kısımları üste kapatın. En üst kısma sadece bol yağ sürün, yumurta değdirmeyin.


Hazırladığınız böreği ocağın orta büyüklükteki gözüne oturtup altını kısın. Üzerine mutlaka kapak kapatın. (Kısık ateş ve kapak önemli!) Bir tarafı kızarınca geniş bir tabak yardımıyla böreğin tersini çevirip, diğer tarafını pişirin. Tamamen pişince yine tabak yardımıyla servis tabağına alın. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: