Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

16 Ocak 2011

Çocuklarla Kahvaltı, Paçanga Böreği ve Karışık Omlet

Eski menüleri bloga eklemeye fırsat kalmadan yenileri çıkıyor bende. Bu hafta sonu da arkadaşlarla bizde kahvaltı yaptık. Son bir aydır o kadar çok kahvaltı menüsü hazırlamışım ki siteye bir de kahvaltı seçenekleri başlığı açmaya karar verdim. Bu sabah kalabalık olmadığımızdan fazla bir şey yapmadım ekstradan. Kahvaltılık dışında karışık omlet, salçalı sosis ve paçanga yaptım. Bir de annemin gününden kalma acuka vardı. Daha önce verdiğim acuka tarifi için buraya bakabilirsiniz.


Paçangayı evdeki sucukla yaptım. Aslında orjinali pastırmayla olur. Bu da güzel oluyor. Ama benim gibi yakmamanız şartıyla :)

Ben malzemeleri göz kararı koydum zaten çok kolay yapımında birşey yok.

Malzemeler:
sucuk
kaşar
domates
2 yufka
1 yumurta
kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı:
Yufkaları ortadan ikiye ay şeklinde bölün. Yarım yufkaları üst üste koyun. 3-4 parmak enliliğinde şeritler kesin. Şeritlerin köşelerine çok az kaşar peyniri, domates ve sucuk koyun. Her bir şeridi üçgen şeklinde katlayın. Son kalan ucunu çırpılmış yumurta ile yapıştırın. Tavada kızartın. En fazla bir dakika içinde kızarıyorlar. Başından ayrılmayın. Benim gibi yakarsınız sonra. (Fotoğrafta yanmamış yüzleri duruyor :)

Omletin de malzemesi şöyle:
3 yumurta
yarım domates (blendırdan geçirilmiş ya da rendelenmiş)
Yarım sivribiber
1 kibrit kutusu peynir
karabiber
tuz

İsterseniz mantar da ekleyin güzel oluyor.
Tüm malzemeyi karıştırıp, az yağlı tavada kısık ateşte üstü kapalı pişiriyorum. Puf gibi kabarıyor. Resim çekilene kadar sönmüştü ama sofraya o şekilde gelince görüntüsü güzel oluyor.



Hiç yorum yok: