Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

8 Ocak 2011

Aralık 2009 Ev Görmesi ve Acı Ezme (Acuka)


Bloga koyamadığım yemek resimlerim birikti de birikti. Ben de en azından eşin dostun yaptıklarını ya da toplu yemek davetlerinin resimlerini ve mümkünse tariflerini koyayım dedim. Resimlerin ilki geçen yılki ev görmesinden. Geçen yıl bu vakitler yeni evimize taşınmıştık. İş yerinden arkadaşlar da ev görmesine gelmişti. O günkü menümüz, kısır, makarna salatası, fecir böreği, cevizli kereviz salatası ve acı ezmeydi. Arkadaşım Nergiz de sağolsun tramisu yapıp getirmişti. Acı ezmenin tarifini vereyim deidim bugün. Biz annemle acı ezme diyoruz yıllardır ama aslında o "acuka".
Ben malzemeleri veriyorum burada. Herşey göz kararı bir araya getirilecek, tadına baka baka damağınıza kalmış. Dilimlenmiş ekmeğin üzerine sürüp afiyetle yemek kalıyor geriye...

malzemeler:

çekilmiş ceviz içi

domates salçası

kırmızı biber

sıvı yağ

ekmek içi

sirke

sarımsak

tuz

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Tadı hala damağımda, çok lezzetliydi :)

Adsız dedi ki...

Ha bu arada cevizli kereviz salatasının da tarifini bekliyoruz...

Adsız dedi ki...

bunu bir de salçayı pişirerek yapıyorlar o zmn hem daha lezzetli oluyor baharatın tadı acısı daha bi güsel oluyor hem de kavanozda uzunca bir süre saklayabiliyorsun. ARzu