Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

8 Şubat 2011

Sahanda Köfte

Annemin yıllardır sahanda köfte dediği, aslında tam bir adı olmayan bir köfteli yemek işte bu... Belki adı vardır da ben bilmem. Çoğu kadının da yaptığı bildiği bir yemektir. Ama yemek bloglarında bakıyorum da neredeyse çoban salata tarifi bile veriliyor. Ben de bu aralar el işi hobilere ağırlık verdiğimden yemek için yeni denemelere girmiyorum. (Lafı geçmişken, hani bakmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.)
Neyse gelelim sadede... Elimdeki fotoğrafı olan yemeklerden birini bari koyayım bloga dedim . Bildik bir tarif olsa da ölçülerini vermiş olurum köftenin diye düşündüm.

Köfte için:
500 gr kıyma
3 ince dilim ekmek içi
1 orta boy soğan
1 yumurta
tuz
karabiber
kırmızı biber
kimyon
nane
bir kaç sap maydonoz

Üzerine:
2 patates
2 domates
1 küçük soğan
2 sivri biber (resimdekinde yok)
Maydonoz

Pişirmek İçin:
1-2 kaşık salça
1-2 kaşık sıvı yağ
1-2 kase su (kasenin büyüklüğüne bağlı)

Yapılışını uzun uzun anlatmıyorum haliyle. Köfteleri yoğurun. Hazırladığınız köftleri yayvan bir tencereye dizin, üzerine halka halka dilimlenmiş patates, soğan ve domatesi, biberleri dizin. Maydonozu koyun. Biraz sıvıyağ gezdirin ve sulandırılmış salçayı ekleyin. Orta ateşte ocakta pişirin. Hadi kolay gelsin...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

köfte varsa yemeğin adının hiç önemi yok:)
ellerinize sağlık çok güzel görünüyor