Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

15 Şubat 2011

Cevizli Browni (Cevizli Kakaolu Kek)

Geçen hafta hüsranla sonuçlanan bir browni denemem olmuştu. Evdeki tüm malzeme eksiklerine rağmen inat edip gece yarısı kakaolu kek yapmış ve son anda tüm harcı yere boca edince oturup bir de eni konu temizlik yapmıştım. E tabi malzeme de kalmayınca kek de yalan olmuştu. O gün taktım ya illa yapılacaktı o. E kısmeti bugüneymiş.

Malzemeler:
2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1 su bardağından biraz az sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 su bardağı un
kabartma tozu
3 yemek kaşığı çekilmiş ceviz

Hazırlanışı
Yumurta ile şekeri ve kakaoyu çırpın. Yağı ve yoğurdu ekleyin. Çırpmaya devam edin. Hindistan cevizi, un ve kabartma tozunu ilave edip çırpın. En son cevizi ekleyin ve kaşıkla biraz karıştırın. Yağlanıp unlanmış kalıba ya da borcama dökün. 180 dereccede pişirin.

Not:
Unu az olduğu için içi sıvı görünebilir. Pişirirken sık sık kontrol edin ki üzeri kurmadan fırından alabilin. İçi yumuşak, hatta ıslak kek kıvamında oluyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: