Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

18 Şubat 2011

Perişan Kurabiye

80lerin kurabiyesi "Perişan". Sadece bizim evde mi unutuldu yoksa herkesin mutfağından mı çıktı artık bilmiyorum. Ama son 10 yıldır bir kez yapıldığını hatırlıyorum bizim evde. Ben de evelsi gün nerden aklıma düştü bilmem annemden aldım tarifini, yaptım. Kolay bir tarif. Az pişirir ve hemen kapalı bir kaba alırsanız yumuşak oluyor. Ben yarım ölçüyle yaptım seyrek koyulmuş şekilde bir tepsi çıktı.

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı yoğurt
6 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
kabartma tozu

Hazırlanışı:
Bir kabın içine unu koyun. Oda sıcaklığında hafif yumuşamış margarini fındık gibi dilimleyin. Margarin ve unu iki avucunuzu ovuşturarak ezin. Böylece tüm margarin pütür kalmayacak şekilde una yedirilecek. Daha sonra sıvı yağı ve yoğurdu ekleyin. Diğer yanda şeker ve yumurtayı çırpıp karışıma ekleyin. Kabartma tozunu da ekleyin. İyice yoğurun. Fırın kağıdı yayılmış tepsiye hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp şekil vermeden dizin. 170 derecede pişirin. Fazla kızarmadan fırından alın. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: