Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

7 Aralık 2010

Meyveli Pay

Annem, buzdolabında görünce bu payları hazır zannetmiş. Bunu duyunca pek bi mutlu oldum. Demek ki iyi iş çıkarmışım diye düşündüm :) Zira herşeyini tamanen deneyerek yarattığım lezzetlerden biriydi bu da.
Yapımı biraz vakit alıyor, tek tek her katmanıyla ayrı uğraşıyorsunuz çünkü. Ama yemek yapmayı seviyorsanız değer bence.

Bu tarif 6 tane teflon tart kalıbına göre. Ama benimkiler biraz büyükçe, 10-12 cm falandır herhalde çapı, dev doyuran cinsten. Orta boy kap kullanacaksanız, 9-10 tane çıkar. Yalnız burada önemli olan tart kalıbı olması. Muffin kalıbı olmaz, çünkü kalıptan çıkardığınız ve ters çevirdiğinizde tartların içi bombeli olmalı ki üzerine muhallebiyi koyabilesiniz.

Ya da teflon bir tart kabınız varsa onu da kullanabilirsiniz. Tek parça halinde yapıp dilimleyebilirsiniz.

Gelelim tarifine...

Hamuru için:
2,5 su bardağı un
Yarım su bardağı toz şeker
2 yumurta
Yarım su bardağı sıvı yağ
kabartma tozu

Muhallebisi için:
1,5 su bardağı süt
vanilya
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
3-4 kaşık şeker

Üzeri İçin:
Tart Jölesi (Marketlerde kabartma tozunun yanında satılıyor)
Toz Şeker
Su
Meyve

Hazırlanışı:

Önce hamur malzemelerini karıştırıp yoğuruyoruz. Yağlanmış unlanmış kalıplara, elimizle bastırarak eşit şekilde hamuru paylaştırıyoruz. Dağılan bir hamur oluyor. Poğaça hamuru gibi bir hamur beklemeyin sakın. O yüzden ben elimle kopara kopara kalıplara dağıtıyorum. Sonra da elimle bastırıyorum. 180 derece fanlı+ statik ayarda pişiriyoruz. Aşırı kızarmadan pembeleşince zaten içi de pişmiş oluyor.

Bu arada muhallebiyi ocakta pişiriyoruz. Biraz koyu bir muhallebi bu. Eğer soğur sertleşirse blendırden geçiriverin. Muhellebisi olunca , kalıplardan çıkardığımız tartları ters çeviriyoruz ve içlerini muhallebiyle dolduruyoruz.

Daha sonra üzerlerini istediğimiz meyve ile süslüyoruz. Tart jölesini paketinin üzerinde yazan tarife göre, su ve şekerle pişirip, kaşık yardımıyla tartların üzerine döküyoruz. Ben daha önce yaptıklarımda jöle kullanmıyordum ama jöle hem meyvelerin çabuk kararmasını önlüyor hem de parlaklık veriyor. O yüzden tavsiye ederim.

En son olarak da dolapta biraz bekletip afiyetle yiyoruz.

Not: Kalanını saklarken üzerini mutlaka birşeyle kapatın. Yoksa meyveleri çabuk kararıyor.

Hiç yorum yok: