Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

28 Aralık 2010

Fesleğenli Makarna


En sonunda taze fesleğeni bulup, kafamdaki makarnayı yapmayı başardım. (ankarada olanlar için söyleyeyim ben beğendikte buldum) Daha önce hazır fesleğen sosuyla yapmıştım makarnayı o da güzel olmuştu aslında.
Bu tarif de bir nevi pesto soslu makarna sayılabilir. Pesto sos benzer malzemeyle ama çiğden yapılıyor. Benim tarifi ise, makarna sevenlere yeni bir alternatif olsun istedim denerken.
Malzemeler:
pişmişi 2 tabak edecek kadar makarna
20 gr dolmalık fıstık
7-8 dal taze fesleğen
tuz
karabiber
kekik
yarım diş sarımsak
1 kutu krema
2-3 kibrit kutusu kaşar peyniri
Hazırlanışı
Makarnayı haşlayın, süzdürün. Diğer tarafta derince bir tavada fıstık, kıyılmış fesleğen, sarımsak ve baharatları yarım bardak suda hafifçe soteleyin. (Sotelemek için yağ kullanmayın, zaten krema ve peynirden dolayı epey bi yağlı oluyor.) İçine krema ve rendelenmiş ya da küp doğranmış peyniri ekleyin. Ağır ateşte karıştırarak fazla suyunu çektirin. Tabağa aldığınız makarnanın üzerine sosu gezdirerek ikram edbilirsiniz.
Not: Ben makarnaya da yağ koymadım.

Hiç yorum yok: