Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

28 Haziran 2009

Fırında Makarna


Bu benim en sık yaptığım yemeklerden biri. Bu yemeği, uzun uzun yemek yapmaya zamanım olmadığından çok ideal buluyorum. Ayrıca bizim evde makarna ikinci gününde yenmediğinden bi önceki günden kalan makarnayı çeviriyorum. Herkese tavsiye ederim.İşte tarifi:

Malzemeler:
250 gr burgu makarna (yarım paket)
1 kutu çiğ krema
konserve garnitür (veya 1 patates, bezelye ve havuç)
kaşar peyniri rendesi
tuz

Hazırlanışı:

Önce makarnayı tuzlu suda haşlayın. ( burgu en iyi sonucu veriyor) Haşlanmış makarnanın içine krema ve garnitürü ekleyin. Konserve kullanmak istemiyorsanız patates, bezelye ve havucu küp küp doğrayıp haşlayın. Makarnaya bu malzemeyi ekleyin. Geniş bir borcama elde ettiğiniz karışımı yayın. (Ben 32 cm çapında yuvarlak bir borcam kullanıyorum.) Borcamı yağlamayın, kremanın yağı yeterli oluyor. Üzerine istediğiniz miktarda, tercihen iyice örtecek kadar kaşar peyniri rendesi yayın. Üzeri kızarana kadar fırında pişirin. Fırının statik ayarında, yani bildiğimiz klasik şekilde alttan üstten pişirseniz daha iyi sonuç alırsınız. Fan makarnayı kurutuyor. 220 derecede pişirin

1 yorum:

Unknown dedi ki...

makarna da süper valla, iki gün önce tarifi ablama verdim misafirlerine yaptı.. çok güzeldi ben de dün yedim:))