Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

19 Eylül 2009

Ispanaklı Tepsi Böreği

Ramazanın son günü ıspanaklı bir tepsi böreği yaptım. Ispanaklı yapınca pek çabuk olmasa da tepsi böreği herkesin şöyle ya da böyle bildiği ve yaptığı en kolay börektir. Ben yine de siteye koymaya karar verdim tarifi, en azından malzemelerin miktarları işe yarar diye. Ama ben börekte fırın tepsisini kullanmıyorum. Geniş borcam kullanıyorum hem temizlemesi kolay olsun diye, hem de miktarı aşırı olmasın diye. Verdiğim ölçü 32 cm'lik yuvarlak borcama göre...


Malzemeler:

İçi için:

2 demet ıspanak
2 büyükçe kuru soğan
yarım su bardağı kavrulmuş kıyma (isteğe bağlı)
tuz
kırmızıbiber

Börek için:
4 yufka
2 yumurta
1,5 su bardağı süt
sıvı yağ


Hazırlanışı:


Ispanakları yıkayıp ikiye üçe bölün. Derin bir tencerede soğan ve ıspanağı (ve isterseniz kıymayı), tuz ve kırmızı biberle ıspanaklar biraz ölene kadar kavurun. Dİğer tarafta derin bir kapta çırptığınız yumurtaların üzerine sütü ekleyin. Altını çok az yağladığınız borcamın içine ilk kat yufkayı kenarları dışarı taşacak şekilde yayın. Bundan sonra yufkaları tek tek aralarını ıslatarak borcama yayın. Ben borcamımın ölçüsüne göre yarım yufkayı bir kat olacak şekilde parçalayarak yayıyorum. (Islatmak için her katın arasına 2-3 yemek kaşığı süt-yumurta karışımından ve aşağı yukarı aynı miktarda sıvı yağdan gezdirin, yumurta fırçasıyla yufkaların her yerini ıslatın) Yufkaların yarıdan biraz fazlasını borcama döşeyince araya ıspanağı yayın ve kalan yufkaları da aynı şekilde döşeyin. En üste gelince, en alttaki yufkanın dışa taşan kısımlarını üzerine örtüp, kalan yağ ve süt-yumurtayı sürün. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok: