Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

19 Ağustos 2009

Peynirli Kek

Yine annemin eski tariflerinden birisini yaptım geçen hafta. Yayınlamak bugüne kısmetmiş. Çayda ya da kahvaltıda yemek için çok güzel bir peynirli kek bu. Ama yemeden hemen önce yaparsanız mükemmel oluyor, ertesi güne yumuşaklığı biraz azalıyor.
Malzemeler:
150 gr margarin
margarinle aynı büyüklükte beyaz peynir
dereotu ve maydonoz (miktarları zevkinize kalmış)
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 su bardağı un
Hazırlanışı:
Peynir rendelenip, ince kıyılmış dereotu ve maydonozla karışıtırılır. Diğer tarafta yumurta yoğurtla çırpılıp eklenir. Son olarak eritilmiş margarin, un, kabartma tozu eklenir. Yağlanıp unlanmış tepsiye ya da borcama dökülür. Kek ayarında pişirilir. Üzeri aşırı kızarmadan fırından çıkarırsanız yumuşacık oluyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: