Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

1 Nisan 2016

İç Baklalı Enginar



Enginar bizim evin favorisi. Yıllardır garnitürle yapıp, baklaya direnen ben, bir kere yaptıktan sonra bir daha asla garnitürle ziyan etmemeye karar verdim enginarı. Bakla sevmeyenlere dahi baklayı sevdirecek kadar birbirini tamamlıyor bu iki sebze. Gelelim yapılışına...

Malzemeler:
5 tane iri enginar çanağı
250-300 gr iç bakla
1 ince havuç
yarım orta boy soğan
3-4 kaşık sıvıyağ
tuz
dereotu

Hazırlanışı:
Bir tavaya enginarları koyun, üzerine kapatacak kadar su ilave edip haşlayın. Diğer tarafta baklaların tek tek kabuklarını soyun. Bu işin tek sinir bozucu tarafı kabuk soymak. Bıçakla çizince kolaycacık çıkıyor ama tek tek çok oyalayıcı oluyor. Yarım soğanı yemeklik şekilde, havucu küp küp doğrayın. Baklaları, havucu ve soğanı tavada bir iki dakika sıvıyağla kavurun. Üzerine kapatacak kadar su koyup ağzını kapayın, haşlanmaya bırakın. Suyunu çekmeye yakın tuz ilave edin, az daha haşlayıp altını kapatın. Enginarların içlerini bakla ile doldurun. Üzerlerini dereotu ile süsleyin. 


7 yorum:

emredersinizzz dedi ki...

Harika görünüyor:) Ben de bayılıyorum iç bakkalı enginara. Ben enginarları da doğrayıp öyle pişiriyorum. Kesinlikle süper 3 lü diye düşünüyorum Enginar, iç bakla ve dereotunu:)

emredersinizzz dedi ki...

Harika görünüyor:) Ben de bayılıyorum iç bakkalı enginara. Ben enginarları da doğrayıp öyle pişiriyorum. Kesinlikle süper 3 lü diye düşünüyorum Enginar, iç bakla ve dereotunu:)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Clipping Path Service dedi ki...

Thanks for sharing the food post.

Kâmil bal dedi ki...

EVDEN EVE NAKLİYAT
Şehir İçi ve Şehirler Arası Nakliyat
EŞYA DEPOLAMA
ASANSÖRLÜ NAKLİYAT
İSTANBUL EVDEN EVE NAKLİYAT

Angel Ana dedi ki...

Those Food item is Looking so different and tasty indeed. Maybe I should try them as well. Thanks For Sharing Those testy and amazing foods With us. We Provide clipping path service usa and other Photoshop Image Editing Services.

David dedi ki...

Very informative post. Thank you so much.