Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

28 Haziran 2013

Fındıklı-Damla Çikolatalı Kurabiye

 
 
Sonunda bloga bir şeyler koymayı başardım. Aylar oldu... Ufaklık doğdu, büyüdü, diş çıkardı,  10 aylık oldu, doğum izni bitti işe yeniden başlandı... Bir sürü yenilik oldu hayatımda bu süreçte. Janjanlı sofralar derseniz o artık çok gündemimde değil... Ama iştahsız çocuğa ne nasıl yedirilir üzerine master yapacak düzeye geldim. Hal böyle olunca kurabiye tarifleri de ilgi alanıma girdi. Benim kurabiyelerim niye istediğim gibi olmuyor diye diye, internette ne kadar tarif varsa inceledim :) Hepsini harmanladım. Sonuçta artık tam içime sinen kıyır kıyır, kabuklanmayan bir tarifim var. Üstelik ip uçlarını kaydettim akıl defterime. Artık değiştirir değiştirir, evirir çevirir değişik kurabiyeler yaparım habire.
 
Bu vesileyle bloguma da tekrar merhaba diyorum... Afiyet olsun...

 
Fındıklı Damla Çikolatalı Kurabiye
 
Malzemeler:
75 gr iyice yumuşamış tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta
1 çay bardağı şeker  (1/4'ü pudra şekeri)
1,5 çay bardağı mısır nişastası
1 paket kabartma tozu
1 avuç çekilmiş fındık
1 avuç damla çikolata
Alabildiği kadar un
 
Hazırlanışı:
Şekerle yumurtayı çırpın. İyice yumuşamış tereyağını çatalla ezin (Bu sıcak havada zaten çatalı değdirdiğiniz anda eriyip gidiyor) Diğer tüm malzemeyi ekleyin. Son olarak unu yavaş yavaş ekleyin.
Yumuşak bir kıvam alınca avucunuzla toplar yapın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye topları dizin. 160 derece fırında fan kullanmadan kısa süre pişirin.
Afiyet olsun.
Not: İsterseniz üzerine pudra şekeri de serpebilirsiniz...

Hiç yorum yok: